سوپرمارکت اینترنتی – اپلیکیشن سوپرمارکت

سوپرمارکت اینترنتی یا همان سوپر مارکت آنلاین به فروشگاه های مجازی اطلاق می شود که به صورت تک شعبه ای یا چند شعبه ای اداره می شود و مزایای بسیاری را برای کاربرانشان و یا صاحبین مارکت به همراه دارند که از آن جمله می توان سهولت خرید ، امکان سفارش برای سایر اعضای خانواده ( مثلا مادربزرگ مسن … ) ، اعلام تخفیف های محصولات و اطلاع رسانی های مداوم اشاره نمود…
برخی از امکانات اصلی این اپلیکیشن ها که می توانند سایت نیز داشته باشند به شرح زیر است :

بخش مشتری :
0- قبل از نمایش صفحه اصلی اپ، از کاربر اطلاعات مکانی تحویل کالا را دریافت می کند.
1- منو اصلی
1- خانه
2- لیست کالا : (قابلیت نمایش هر دسته بر اساس قیمت صعودی، نزولی، جدیدترین و پرطرفدار ترین)
3- قوانین و مقررات : (صفحه ای شامل تمامی مزایای استفاده از اپ و قراردادهای خرید)
4- درباره ما (اطلاعات و اهداف اپلیکشین همراه با شماره تماس و آدرس اینترنتی و شبکه های اجتماعی)
5- خروج

onlinesupermarket

سبد خرید
1- نمایش فاکتور اقلام انتخاب شده
2- ااگر مبلغ خرید پایین تر از رقم مشخصی باشد هزینه پیک محاسبه شود.
3- پرداخت بصورت : 1- پرداخت اعتباری (افزایش اعتبار از درگاه بانک) 2- پرداخت نقدی در محل 3- پرداخت پرداخت اعتباری با کارت در محل
4- آیکن خرید نهایی: قبل از ارسال درخواست مشتری به سرور، آدرس تایید نهایی شود بدین صورت که از کاربر پرسیده شود ” آیا محل تحویل فلان آدرس است ؟”، اگر پاسخ مثبت بود که ارسال به سرور . در غیراین صورت به کاربر گفته شود: ” با توجه به تغییر محل تحویل ممکن است برخی اقلام موجود نباشد”
هدایا
(مشتری می تواند با دعوت از دوستان خود به اپ، شرکت در امتیاز خرید, خرید بیش از سقف, و غیره کند.)

1- نمایش سطح مشتری
2- نمایش اعتبار مشتری
3- نیکوکاری : کاربر می تواند از اعتبار خود به لیست موسسات خیریه اهدا کند.
4- شرکت در قرعه کشی

جستجو
1- با شروع تایپ شبیه ترین محصولات را نمایش دهد. بر اساس بارکد سرچ شود .
2- افرادی که قبلا در اپ ثبت نام کرده اند پروفایل داشته باشند.
3- برای افرادی که ثبت نام نکردند بتوان دعوت فرستاد که این دعوت اگر موثر باشد هدیه دارد.
4- کاربر می تواند دوستان خود را به خرید دعوت کند. اگر کاربر دوست خود را دعوت به خرید نماید و مدعو وارد چالش شود ( بمدت 1هفته ) به کسی که خرید بیشتری کرده باشد امتیاز داده میشود. ( خرید کف خرید دارد)

6- منوی شخصی سوپرمارکت اینترنتی
1- ویرایش اطلاعات: آقا یا خانم، نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس¬ها، تاریخ تولد(پس از اولین بار که درج شد و تایید صحت آن از کاربر گرفته شد از آن پس غیر قابل تغییر شود)، شغل ، میزان تحصیلات , ایمیل ، آپلود عکس پروفایل،
2- گزارش گیری و حسابداری شخصی : جزییات خرید از تاریخ فلان تا تاریخ فلان: گزارش خریدها به صورت فایل اکسل در اختیار فرد قرار می گیرد که در آن نام کالا، قیمت خرید، تعداد خرید، تاریخ خرید و محل خرید آورده میشود و نمایش کل مبلغ خرید
3- : لیست علاقه مندی ها (لیست اقلام خرید داری شده و لایک شده همراه با قابلیت انتخاب و دسته بندی و اضافه و کم شدن وجود دارد. پس آیکن خرید نیز مشابه در بخشی از صفحه وجود دارد تا در صورت انتخاب تعدادی از کالاهای این لیست مستقیم وارد بخش خرید شود)
4- پیگیری خرید (مشاهده وضعیت سفارش (1- سبد خرید توسط اپراتور رویت شد – 2- لیست خرید به سوپر مارکت داده شد – 3- کالا تحویل داده شد ، شماره تماس جهت پیگیری) – تاییدیه دریافت کالا توسط مشتری بصورت فرم نظرسنجی کوچک
7- بنر تبلیغاتی گردشی
8- دسته بندی محصولات
9- لیست کالاهایی که منحصر در شعب مختلف است
10- کالاهای تخفیف دار
11- آخرین خریدهای مشتری
12- کالاهای پرفروش

اپلیکیشن پذیرنده های سوپرمارکت اینترنتی :

پذیرنده ( متصدی سوپر مارکت ) با دریافت سفارش از طریق نوتیفیکیشن بر روی گوشی خود آگاه شده و امکان تایید و یا رد سفارش را خواهد داشت . همچنین امکان انتخاب کالاهای موجود ویا گزارش فروش را خواهد داشت.

پنل مدیریت جامع سوپرمارکت اینترنتی : پنل مدیریت جامع جهت مدیریت کلیه بخش های اپلیکیشن و گزارشات مدیریتی مورد نیاز و همچنین ورود و تصحیح اطلاعات مشتریان ، کالا ها و … را خواهد داشت.

البته بخش های مطرح شده در بالا کلی بوده و جزییات و یا هر آیتم مورد نیاز دیگر بر حسب نیاز کارفرما و سلیقه ایشان برنامه نویسی و طراحی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *