سایت فروشگاهی – ویژگی های یک فروشگاه آنلاین چیست؟

Hadi Dabiri
دیدگاه‌ها برای سایت فروشگاهی – ویژگی های یک فروشگاه آنلاین چیست؟ بسته هستند

سایت فروشگاهی- اگر محصول یا خدماتی دارید که به دنبال معرفی ، تبلیغ ، عرضه و حتی فروش آن را در دنیای اینترنت هستید یکی از بهترین گزینه های موجود برای شما داشتن یک  وبسایت فروشگاهی است. این سایت ها علاوه بر ماهیت متفاوت تفاوت هایی با وب سایت های معمولی دارند که می بایست مورد توجه قرار گیرند.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی کارناپس

فروشگاه اینترنتی کارناپس

 

نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی در واقع جایی است که شما می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت لیست وار  یا جدول بندی شده برای دید مشتریان بصورت آنلاین ارائه دهید. اهمیت ظاهر وبسایت بر کسی پوشیده نیست اما علاوه بر ساختار ظاهری شیک و زیبا فروشگاه شما باید بسیار ساده و روان بوده و به نحوی باشد که بیشترین اطلاعات لازم را در کمترین زمان و جذابیت بالا به بازدید کننده ی سایت ارائه دهد.

 

سایت فروشگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افرادی که قصد فروش کالا یا خدمات بصورت آنلاین دارند و به طور کلی فروشگاه مجازی می خوهند می بایست فروشگاه مجازی مورد نظر خود را داشته باشند. یکی از مزیت هایی که سایت فروشگاهی دارند این است که برای همه مناسب می باشد و لزومی ندارد شما یک شرکت تولیدی بزرگ داشته باشید و یا یک تاجر بزرگ باشید. در واقع می توان گفت این سایت های فروشگاهی برای تمامی کسب و کار ها چه بزرگ و چه کوچک مناسب ترین گزینه است. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ جهت کاهش هزینه خواب سرمایه هیچ گونه موجودی کالا نگهداری نمی کنند و این موجودی پس از سفارشات تامین و تحویل خریداران داده می شوند.

 

طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چه تفاوتی دارد؟

  • سایت فروشگاهی بر اساس نوع محصول ارایه شده معمولا دارای یک ویترین است که در صفحه ی نخست قرار می گیرد و شما می توانید نمونه ای از بهترین و جدیدترین جنس ها و محصولات خود را در این ویترین قرار داده و یک نما و دید کلی از سایت خود به مشتری و بازدید کننده ی سایت القا دهید.
  • یکی از مهمترین تفاوت های طراحی سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه ی مدیریت این سایت ها می باشد. معمولا چون در این نوع سایت ها محصولات دارای تغییرات زیادی هستند (چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ نوع کالا) و شاید شما هر روز نیاز به بروز کردن محصولات و قیمت های آن ها داشته باشید لذا سایت های فروشگاهی نوعی طراحی می شوند که مدیریت آن ها بسیار ساده بوده ودغدغه های مدیریتی کمتری دارند.
  • معرفی بهتر محصولات: طراحی سایت فروشگاهی به شما این امکان را می دهند که محصولات را ریز به ریز برای بازدید کننده شرح داده نقاط قوت ،ویژگی های برجسته و نقاط ضعف  برای آن تعیین کنید ، امکان مقایسه برای پارامتر های محصولات ایجاد کنید. برای آن ها امتیاز دهی قرار دهید، فروش ویژه داشته باشید، گارانتی و رنگ بندی محصولات را نیز تعیین کنید.
  • آمار گیری جامع: یکی از برتری های برجسته ای که طراحی سایت های فروشگاهی نسبت به سایر سایت ها دارند آمار دهی بسیار جامع آن ها می باشد. شما در این نوع سایت ها می توانید آمار های روزانه ، هفتگی، ماهانه و سالانه از سایت بگیرید . میزان موجوی خود را کنترل کرده. مقدار فروش محصولات و میزان درآمد را در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنید. شما همچنین می توانید این آمار ها را روی نمودار نیز مشاهده کرده و بررسی کاملی داشته باشید.
  • طراحی این وبسایت ها می بایست بر اساس تجربه کاربری مناسب باشد، به عبارتی دسترسی به محصولات و روند خرید بسیار ساده و آسان و با مراحل اندک باشد. تجربه نشان داده است سایت هایی که پیچیده می باشند حتی در صورت داشتن قیمت های بسیار پایین و یا ظاهری شیک نمی توانند کاربران را حفظ کنند و عموما سردرگمی کاربران منجر به ترک وبسایت خواهد شد.

امکانات و ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی:

سایت های فروشگاهی با توجه به ماهیتشان و امکاناتی که می بایست به مشتریان ارائه کنند تفاوت هایی دارند اما بطور کلی امل بخش های زیر می باشند:

•    گالری تصاویر از کالا و خدمات ارائه شده

•    قابلیت ساخت صفحات، منو و زیر منوهای متفاوت و بی نهایت

•    لودینگ سریع صفحات و روند خرید

•    نمایش و معرفی محصولات و امکان ویژه ، حراجی و یا تخفیف های مختلف

•    امکان ایجاد اسلاید نمایشی جهت نمایش بهتر و متفاوت محصولات برند و برتر

•    پنل های ارسال پیامک ، تلگرام و امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

•    معرفی تیم فروش ، مجوزهای احتمالی و ….

•    استفاده از نقشه ی گوگل در نمایش دفاتر فروش فیزیکی و یا محل توزیع کالا

•     بخش نظرسنجی و اشتراک نظرات کاربران در مورد محصولات

•    بخش آمارگیری واضح و روشن بر اساس فیلترهای مختلف

•    مدیریت آسان و کامل تمامی بخش های سایت

•    سامانه بازاریابی، کوپن تخفیف ، سیستم همکاری در فروش و …

•    تالار گفتمان و پشتیبانی

•    RSS سایت

•    بخش موجودی انبار و اعلام هشدار در صورت تمام شدن محصول خاص

•    سیستم پیشرفته مدیریت فروش و ارتباط مشتریCRM (خدمات پس ازفروش ، استعلام گارانتی و.. )

•     چند زبانه بودن بر اساس بازار هدف

 

نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن ها توجه کرد:

هم از دید کاربران و هم از دید موتورهای جست و جو استانداردها و پیش نیازهایی وجود دارد که رعایت آن ها می تواند جایگاه شما را ارتقا و مسلما فروش شما را متحول کند.

  • طراحی ریسپانسیو ( واکنش گرا) :طراحی سایت ریسپانسیو (طراحی سایت واکنش گرا = طراحی سایت برای موبایل) امروزه به یکی از ملزومات در طراحی سایت تبدیل شده و از آنجایی که نزدیک به ۷۰ درصد وب گردی ها از طریق تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها صورت می پذیرد ، شما با داشتن یک سایت سازگار با موبایل ، به بازدید کنندگان خود این امکان را می دهید که در هر زمان و مکانی با استفاده از تبلت و یا تلفن همراه خود وارد سایت شده و عملیات خرید را به راحتی در آنجا انجام دهند، ریسپانسیو بودن سایت ها علاوه بر بازدید کنندگان برای موتور های جستجو نیز مهم بوده و اخیرا به یکی از معیار های رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو شده است.
  • سئو و طراحی سئو فرندلی

    استفاده از استاندارد های طراحی سایت و ساخت سایت بر اساس اصول سئو ، سایت شما را با الگوریتم های موتور های جستجو سازگار کرده و خزنده های این موتور های جستجو سایت فروشگاهی شما و محصولات آن را راحت تر شناسایی می کند، با طراحی سایت بر اساس سئو سایت شما رتبه سایت شما در نتایج جستجو روز به روز کاهش یافته و عملیات سئو و بهینه سازی سایت سریعتر ، راحت تر و با هزینه ی کمتری صورت می پذیرد. با بکار گیری تکنیک سئو ، سایت شما دررتبه های نخست نتایج جستجو قرار گرفته و از این طریق موتور های جستجو تبدل به بازاریاب و تبلیغ کننده ی سایت شما می شوند.

  • نماد اعتماد الکترونیک ( ای نماد)

    نشانه‌اي نمادين است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر شده و به کسب و کارهاي مجازي (کسب و کار اينترنتي و موبایل) مجاز با هدف ساماندهي، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌گردد؛ اين نماد پس از بررسي درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هويت و صلاحيت مالک (حقيقي يا حقوقي) آن براي مدت يک سال صادر مي‌گردد. داشتن این نماد به مشتریانتان حس اعتماد را القا نموده و آن ها را از تردید نجات خواهد داد.

    امنیت

    امنیت یک وبسایت بسیار مهم است ، اگر وبسایت شما مشکل امنیتی داشته باشد ممکن است موجب خسارات فراوانی به شما و یا مشتریانتان گردد و اعتبار شما را زیر سوال ببرد.

     

  • چنانچه سوالی در زمینه راه اندازی وبسایت فروشگاهی دارید می توانید با ما در تماس باشید. راهنمای شما خواهیم بود.