تاکسی یاب آنلاین

مدتی است که سرویس های جذاب مبتنی بر مکان در ایران راه اندازی شده است و یکی از بهترین آنها درخواست تاکسی در محل شما می باشد.
سرویس های مبتنی بر مکان کاربر همیشه جذابیت خاص خود را داشته اند و بنا به ماهیت خود نیاز به داشتن اپلیکیشن موبایل برای یافتن محل دقیق کاربر دارند.

معرفی سرویس های آنلاین مبتنی بر مکان:
سرویس های مبتنی بر مکان با توجه به مکان کنونی فرد امکاناتی را برای آن فرد فراهم می کنند، از معروفترین این سرویس ها می توان به سایت های Foursquare و Yelp اشاره کرد که سرویس های گردشگری آنلاین هستند و با توجه به جایگاه شما در نقشه نزدیکترین مراکز عمومی، تفریحی، رستوران ها و… را به شما پیشنهاد می دهند.
برای اینکه بدانید این سرویس ها چقدر در جهان جذاب هستند بهتر است که بدانید درآمد کمپانی Yelp تا کنون 550 میلیون دلار بوده است و درآمد کمپانی Foursquare نیز 45 میلیون دلار بوده است.
کمپانی Yelp که در این حوزه حرف اول را در جهان می زند فقط تا سال 2015 توانست 550 میلیون دلار از اپلیکیشن خود درآمد کسب کند و 3850 کارمند دارد.
اگر شما این اپلیکیشن که مثال خوبی از سرویس های مبتنی بر مکان است را به روی گوشی خود نصب کنید و به عنوان مثال به محلی خاص در هلند یا فرانسه یا هر کشوری که تمایل دارید بروید، می توانید به راحتی هتل پیدا کنید و رزرو کنید و مکان های دیدنی آن منطقه را بیابید و به بهترین فروشگاه ها و رستوران ها با توجه به نظرات مردم دیگر مراجعه کنید و از سفر خود لذت ببرید.
در نهایت می توان این نوع سرویس ها را با توجه به سفارشی سازی آنها مبتنی بر مکان یک سرویس فوق العاده دانست که با استقبال بسیار زیادی در سراسر جهان روبرو شده است.
تاکسی یابی
ساده ترین راه دسترسی و سفارش تاکسی در هر کجای شهر تنها با چند کلیک. با اپلیکیشن های تاکسی یابی شما تمامی رانندگان اطرافتان را به صورت زنده می‌بینید. فقط کافیست مبدا و مقصدتان را مشخص کرده و درخواست تاکسی آنلاین دهید تا نزدیک‌ترین خودرو شما را تا مقصد همراهی کند. به وسیله پرداخت آنلاین و اعتباری دیگر نیازی به پول نقد نیست و شما به راحتی می‌توانید هزینه سفر خود را از طریق کارت اعتباری و افزایش اعتبار حساب کاربری خود یا بصورت نقد پرداخت کنید.

Uber در سال ۲۰۰۹ توسط Garrett Camp و Travis Kalanick پایه‌گذاری شد. آنها اولین بار به‌طور رسمی این سرویس را در سانفرانسیسکو راه‌اندازی کردند و اپلیکیشن موبایل آن را هم برای آی‌فون و هم برای اندروید عرضه کردند.

ایده فوق‌العاده آنها خیلی زود از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ «سیلیکون ولی» مورد توجه قرار گرفت و میلیون‌ها دلار در مقاطع مختلف به مجموعه سرمایه‌گذاری اولیه آن اضافه شد. به‌طوری که تنها دو سال پس از آغاز سرمایه آن به ۴۹ میلیون دلار رسید. Uber بلافاصله پس از دریافت این سرمایه‌گذاری‌ها توسعه خود را به خارج از آمریکا هم رساند. فرانسه و پاریس نخستین جاهایی بودند که Uber به آنها وارد شد.

در میان استقبال گسترده مردم از این سرویس کانادا هم به کشورهای تحت پوشش Uber اضافه شد. در آن زمان مدیران این استارت‌آپ موفق آمارهایی را منتشر کردند که نشان می‌داد در تورنتو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱.۹ تاکسی وجود دارد. در ماه جولای ۲۰۱۲ این شرکت به لندن وارد شد و کار خود را با ۹۰ راننده مرسدس، بی‌ام‌و و جگوار شروع کرد و خیلی زود چالشی بزرگ برای تاکسی‌های مشهور لندنی به وجود آورد. در همین سال آنها در سیدنی هم آغاز به کار کردند. یک سال بعد شرق آسیا و سنگاپور و سپس کره جنوبی را هدف قرار دادند و سپس به چین و پکن رسیدند.

روزنامه USA Today در سال ۲۰۱۳ این شرکت را بهترین شرکت سال انتخاب کرد. همین حجم موفقیت‌ها و آینده مثبت آن است که بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در این شرکت ترغیب کرده است. از جمله آنها مارک اندرسون سرمایه‌گذار مشهور و عضو هیات مدیره فیس‌بوک است که همین چند روز قبل هم خود را از سرویس رو به افولی چون eBay کنار کشید و حالا خود را به یک سرمایه‌گذار اصلی Uber تبدیل کرده است. او پیش از این به CNET گفته بود Uber نرم‌افزاری است که تاکسی‌ها را می‌خورد.

مدل کسب وکار
مدل تجاری استارتاپی مانند TAP30 یا Snapp یک مدل Peer to Peer است یعنی این استارتاپ فعلا تاکسی را خریداری نمی‌کند بلکه از بین رانندگان کسانی را انتخاب کرده و بعد از آموزش‌های لازم و نصب اپلیکیشن اختصاصی رانندگان روی موبایل شان، آن‌ها را به خود اضافه می‌کند. هنگامی که یک مسافر از روی اپلیکیشن درخواست تاکسی می‌کند یکی از رانندگان نزدیک سفر را برعهده می‌گیرد در این هنگام نام، مدل ماشین و شماره موبایل راننده و مکان او روی نقشه روی اپیکیشن موبایل مسافر به نمایش در می‌آید.
پرداخت با این اپلیکیشن می تواند به صورت پرداخت از طریق اپلیکیشن باشد یعنی قبل از سفر با شارژ کردن اپلیکیشن از طریق اینترنت، هزینه سفر را پرداخت کرد و یا نقدا حساب نمود. این مدل کسب وکار قابلیت زیادی برای توسعه هم دارد و مثلا می‌توان آن را به مدل خدمات تاسیساتی آنلاین یا هر نوع خدمات تحویل دهی آنلاین دیگر را توسعه‌ داد.
سیستم حمل‌و‌نقل در شیراز به شکل ویژه‌ای متفاوت از بسیاری از کشورها است. حجم بالای مسافرکش‌ها عملا سال‌ها است انحصار تاکسی‌ها را در ایران شکسته است، هر چند کم و بیش اعتماد عمومی به تاکسی‌ها همچنان در سطح بالایی است. با این حال فضای حمل‌ونقل ایران برای راه‌اندازی سرویسی شبیه Uber بسیار مهیا است و شاید از همین رو است که هم‌اکنون تلاش‌هایی برای ارائه سرویس‌های موبایلی حمل ونقل با تاکسی در تهران در حال انجام است که شاید طی ماه‌های آینده نمونه‌های عینی آن را ببینیم.
با سرعت گرفتن اینترنت روی موبایل و افزایش حجم گوشی‌های هوشمند حالا جا برای سرویس‌هایی از این دست باز شده است. سادگی پرداخت و راحتی گرفتن تاکسی در شهر شلوغی چون تهران یا دیگر شهرهای ایران مزیت‌های فراوانی را برای مسافران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای ارائه‌دهندگان چنین سرویس‌هایی ایجاد می‌کند.

برخی از امکانات سامانه های آنلاین تاکسی یابی :

اندروید و ios – سمت کاربر:
1) ورود وعضویت (بااحراز هویت وثبت نام سریع وآسان)
2) سفارش سفر(باانتخاب مبداومقصد یا مقصددوم) امکان استعلام قیمت هرسفرودرخواست تاکسی وجود دارد.
3) جست وجوی محل خاص برروی نقشه وامکان انتخاب.
4) ثبت مکان های دلخواهبه عنوان منتخب جهت دسترسی سریع تر.
5) مشاهده گردش حساب های قبلی وافزایش اعتبار آنلاین.
6) مشاهده سوابق سفرباجزییات.
7) پروفایل کاربری
8) پشتیبانی (ارتباط کنترل شده با پشتیبانی جهت حداکثرنمودن بهره وری وبهینه نمودن زمان.)
9) استفاده به صورت دوزبانه.
10) امکان استفاده ازآژانس های تاکسی تلفنی جهت تقویت سامانه درابتدای طرح.
11) نوتیفیکیشن های (هشدارهای) مدیریتی
12) مشاهده کامل اطلاعات سفردرهرسفرواطلاعات دقیق راننده وامکان برقراری تماس باوی وگزارش کیفیت سفروراننده
سامانه ی سمت راننده:
1) مشاهده گزارش سفرهای خود وصورتحساب
2) مشاهده سفرهای دریافتی وامکان پذیر.
3) مشاهده اطلاعات سفر،مشتری ومسیر.
4) لغوسفر
5) جست وجوی آدرس ومکان خاص
6) گزارش مسافر
7) ارتباط با پشتیبانی
8) تنظیمات
9) پروفایل واطلاعات حساب وتماس

پانل مدیریت سامانه:
1) کنترل کامل افراد،رانندگان و….
2) مدیریت کلیدی قسمت های داینامیک برنامه
3) تنظیم وتغییر قیمت های سامانه
4) گزارش گیری کلی به ازای فرد؛سرویس؛ بازه زمانی و….
5) مشاهده رانندگان فعال بصورت زنده
6) پانل ارسال نوتیفیکیشن های (هشدارهای) مدیریتی
7) پانل پشتیبانی رانندگان ومسافران
8) رتبه بندی مسافران ورانندگان
9) پانل نطرسنجی وارتباطات
10) بخش مالی وحسابداری

mjgeraphicfont

مجموعه کارناپس آمادگی طراحی و راه اندازی این پروژه را در سراسر ایران با بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد کد نویسی و پشتیبانی فنی یک ساله رایگان داراست . جهت کسب اطلاعات بیش تر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *