ایمیل تبلیغاتی – باید ها و نباید ها

ایمیل تبلیغاتی ( ایمیل مارکتینگ ) باید ها و نبایدها :
با وجود رشد کانال‌های ارتباطی اینترنتی، ایمیل هم‌چنان جزو محبوب‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. براساس تحقیقات انجام شده روزانه یکصد ودوازده میلیارد و چهارصد میلیون ایمیل تبلیغاتی ( ایمیل مارکتینگ ) از طرف‌ کسب‌وکارها ارسال می‌شوند که تعداد کمی از آن‌ها توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. در این نوشته می‌خواهیم روی این موضوع تمرکز کنیم که چرا بسیاری از ایمیل‌های کسب‌وکاری مورد توجه قرار نمی‌گیرند و اشتباهات رایجی که در این زمینه از سوی کسب‌وکارها صورت می‌گیرد را برشمریم.

ایمیل تبلیغاتی

ایمیل تبلیغاتی

روشن و واضح نبودن خواسته‌ای که از مشتری دارید

یکی از مشکلات اصلی که ایمیل تبلیغاتی دارد این است که آن‌ها به وضوح خواسته‌ی فرستنده را بیان نمی‌‎کنند. شاید مردم به ایمیل‌های شما پاسخ ندهند به این دلیل که آن‌ها نمی‌دانند شما چه انتظاری از آن‌ها دارید.
هر آن‌چه را که از مشتریان می‌خواهید، یک فایل، تصمیم و یا تعهد را به‌راحتی بیان کنید. اگر نیازمند پاسخ آن‌ها هستید، به آن‌ها بگویید که شما منتظر پاسخ آن‌ها هستید.

طولانی بودن ایمیلها باعث می‌شود که کاربران آن را نخوانند

وقتی مخاطب با بلوک‌های عظیمی از متن مواجه می‌شود، معمولا احساس می‌کند نباید متن زیاد مهمی داخل آن باشد. به همین دلیل، آن را نمی‌خواند. پس نباید از مشتریان انتظا داشته باشیم چنین ایمیل‌هایی بخوانند.
همان‌طور که یک مقاله‌ی اینترنتی باید قابل اسکن تهیه شود، این موضوع باید در ایمیلهای شما نیز اعمال شود. در متن ایمیل خود از جملات کوتاه و کلمات ساده‌تر استفاده کنید، پاراگراف‌های کوتاه، از لیست‌ها (bullet lists) و فضاهای سفید استفاده کرده تا از گیر افتادن مشتریان‌تان در سونامی کلمات جلوگیری کنید.

ارسال زیاد و بی رویه ایمیل تبلیغاتی ( ایمیل مارکتینگ )

اگر شما به طور مداوم برای مردم ایمیل ارسال کنید، این موضوع باعث می‌‎شود که صندوق پستی آن‌ها پر از ایمیل‌های شما باشد و خصوصا اگر داخل ایمیل‌های شما موضوع به خصوصی مطرح نشده باشد، منجر به اذیت آن‌ها می‌شود. بنابراین آن‌ها یا ایمیل‌های شما را دی‌‍اکتیو خواهند کرد و یا هر زمان که ایمیلی از شما دریافت کردند، آن را نخواهند خواند.
اگر می‌خواهید مشتریان‌تان ایمیل‌های شما را بخوانند و به آن‌ها پاسخ دهند، مطمئن شوید که ایمیل‌های شما حاوی مطلب ارزشمندی بوده و موضوعات مهمی داخل آن‌ها مطرح شده است.

ارسال ایمیل ( ایمیل مارکتینگ ) در زمان‌های اشتباه

بسیاری از کسب‌وکارها ایمیل‌های خود را در ساعات و روزهای کاری ارسال می‌کنند. با این حال، داده‌های تحقیقات نتایج جدید و تعجب‌برانگیزی را نشان می‌دهند. در روز تعطیل آخر هفته بیشترین ایمیل‌ها ارسال می‌شوند و روزهای قبل از تعطیلات کمترین میزان آن‌ها ارسال می‌شوند. با این حال، نرخ باز شدن ایمیل‌ها در روزهای قبل از تعطیلات بیشتری میزان را دارد.
در حال حاضر، هدف ما این نیست که به شما بگوییم باید استراتژی ارسال ایمیل‌خود در تعطیلات آخر هفته را تغییر دهید. اما باید در این میان تعادل استراتژیکی ایجاد کنید.

انتخاب عناوین نادرست

یک ایمیل‌ تبلیغاتی ( ایمیل مارکتینگ ) عالی بدون عنوان مناسب هیچ ارزشی ندارد. عنوان ایمیل شما باید مختصر و عمل‌گرا باشد. از آن‌جا که بسیاری از مردم ایمیل‌های خود را از روی تلفن همراه می‌خوانند، عناوین خود را به صورتی تهیه کنید که برای کاربران تلفن‌همراه مناسب باشد.

ایمیل ایمیل تبلیغاتی ( ایمیل مارکتینگ ) در برخی مواقع روش درستی برای برقراری ارتباطات نیستند

راه‌های بسیاری برای برقراری ارتباط با مشتریان وجوددارد، ایمیل صرفا یک گزینه است. برای بسیاری از نیازها ارسال‌ ایمیل‌ پاسخگو نیست. به عنوان مثال، برای طرح سوال‌های زیاد و پشت‌سرهم استفاده از برنامه‌ی چت مناسب‌تر است و شما باید تشخیص دهید که در چه مواقعی می‌بایست ابزار مورد استفاده‌ی خود را تغییر دهید. در مورد برخی دیگر از مسائل نیاز هست که بیشتر بحث و گفتگو صورت بگیرد که در این مواقع نیز باید از ابزارهایی مثل تلفن یا چت تصویری استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *