انتشار اپلیکیشن – نکات مهم در انتشار برنامه اندروید،IOS

انتشار اپلیکیشن ها ی اندروید و IOS یکی از سوالات متداولی است که هر روز درباره آن از ما پرسیده می شود. در این مطلب قصد داریم در این خصوص مطالبی را بیان کنیم که مطالعه آن به شما عزیزان در رفع ابهام کمک خواهد کرد.

انتشار اپلیکیشن اندروید

خوشبختانه با توجه به متن باز بودن اندروید و عدم انحصار مارکت ها در این سیستم عامل، شاهد چندین مارکت داخلی و بیشمار مارکت کوچک و بزرگ بین المللی می باشیم. اگر قصد دارید برنامه شما کاربران بیش تری داشته باشد و تعداد دانلود بیش تری را تجربه نمایید ناگزیر می بایست در اغلب مارکت هایی که برای شما قابل دسترسی هستند انتشار اپلیکیشن داشته باشید. اگر هدف شما بالا رفتن تعداد دانلود در یک مارکت است بدانید که با انتشار در چندین مارکت کاربران خود را پخش خواهید کرد.

مارکت ایرانی یا گوگل پلی : مارکت های ایرانی همچون کافه بازار ، مایکت ، کندو ، ایران اپس و … برای برنامه های ایرانی بسیار مناسب و سهل الوصول هستند . بسته به قدرت مارکت و تعداد کاربران آن می توانید در یکی یا همه ی مارکت ها انتشار داشته باشید. انتشار در گوگل پلی برای اپلیکیشن های برندهای معتبر و یا شرکت های تجاری از حیث پرستیژ بسیار توصیه می شود اما به دلیل دسترسی محدود کاربران ایرانی عموما دانلود زیادی را از این مارکت دریافت نخواهید نمود. اگر اپلیکیشن شما به زبان های غیر فارسی و یا مناسب برای کشور دیگری می باشد از گوگل پلی غافل نشوید.

حال باید ببینیم که پس از انتشار اپلیکیشن روش توزیع و اطلاع رسانی مناسب چیست ؟

۱. سایت و صفحه اختصاصی اپلیکیشن
یک پیج زیبا و معرفی شکیل می تواند به مخاطب در شناسایی اپلیکیشن شما کمک فوق العاده ای کند و آن ها را به سمت استور جهت دانلود برنامه شما سوق دهد. همچنین صفحات بهینه شده برای گوگل باعث دیده شدن شما در هنگام جست و جوی افراد می گردد.

2- وبلاگ اختصاصی اپلیکیشن
وبلاگ ها عموما به خوبی در موتورهای جست و جو به نمایش در می آیند و ساخت آن ها دقایقی بیش تر زمان نمی برد. با انتشار اخبار و مطالب از اپلیکیشنتان آن را در معرض دید کاربران قرار دهید. فراموش نکنید که لینک دانلود و صفحه برنامه در مارکت را درج نمایید.

انتشار اپلیکیشن

انتشار اپلیکیشن

3- شبکه های اجتماعی
این مهم بر کسی پوشیده نیست که انتشار اپلیکیشن نیاز به دیده شدن توسط مخاطبان دارد و چه بهتر از این در محلی تبلیغ شود که مخاطبان زیادی در حال گشت و گذار می باشند. صفحات اجتماعی با معرفی کامل اپلیکیشن شما از جمله اینستاگرام و گوگل پلاس بسیار مهم و مناسب هستند. از عگس های جذاب و # هشتگ کردن غافل نشوید عکس ها طرفدارن زیادتری دارند.

4- تیزر کوتاه معرفی اپلیکیشن
نمایش یک ویدیو خلاقانه کوتاه در شبکه های پخش فیلم از جمله آپارات ، یوتوب و … شانس دیده شدن اپلیکیشن شما توسط مخاطبان را بیش تر و گیرایی فوق العاده ای دارد. به علاوه کاربران با دیدن ویدیو ها حس اعتبار بیش تری در خصوص اپلیکیشن شما خواهند داشت.

5- سایت های بررسی برنامه و اخبار
سایت های متعددی وجود دارند که با هزینه اندک برنامه شما را بررسی و نقدی بر آن می نویسند. اگر اعتقاد دارید که برنامه شما ارزش خاصی برای مخاطبان دارد بررسی توسط این شبکه ها که برخی از آن ها به مارکت ها نیز متصل هستند فکر مناسبی است. با خبرگزاری های مختلف نیز جهت درج خبر انتشار اپلیکیشن اختصاصیتان وارد مذاکره شوید.

6-چالش های برنامه نویسی
در هر سال تعداد زیادی مسابقات برنامه نویسی در سطح کشور برگزار می شود که برخی از آن ها تخصصا بر اپلیکیشن های موبایل متمرکز هستند. اگر در این مسابقات رتبه و یا مقامی داشته باشید تاثیر به سزایی در جذب کاربر و معرفی خدماتتان و اعتماد کاربران خواهد داشت.

7-ارسال ایمیل
اگر لیستی از مخاطبین ، مشتریان ، اعضا برنامه های قبلی و یا هر لیست ایمیل دیگری دارید در ارسال ایمیل زیبا و جذاب و دور از حالت تبلیغاتی کوتاهی نکنید. ایمیل کم هزینه و سریع بوده و اطلاعات مناسبی را در هر ایمیل می توانید ارسال کنید.

8- جلسات دور همی ، استارتاپ ها و …
با شرکت در این جلسات می توانید از ایده و طرح خود حمایت و آن را به خوبی معرفی کنید. اخبار شرکت در این جلسات را در وبلاگ و یا سایت خود درج کنید.

9- مسابقه و جایزه
هیچ چیز برای مخاطبان جذاب تر از جوایز نیست ، یا دادن جایزه عموما حاضر خواهند شد که برنامه شما را تست و استفاده کنند. فراموش نکنید اعتماد کاربران بسیار مهم است و با تبلیغات پوچ در خصوص جوایز ذهنیت آن ها خراب و جواب معکوس خواهید گرفت.

10- تبلیغات شهری
تبلیغات سنتی برای محصولات مجازی هنوز هم جواب می دهد البته در مکان مناسب تبلیغ کنید. تبلیغ یک اپلیکیشن هایپرمارکت در اتوبوس های منطقه هدف بسیار موثر است. تلویزیون و رسانه های محلی ، تراکت ها و … نیز به شما کمک خواهند نمود.

11-حضور در نمایشگاه های مرتبط
12- ارسال انبوه اپلیکیشن از طریق دستگاه های ارسال بلوتوث و یا وای فای در اماکن پر ازدحام

انتشار اپلیکیشن IOS

کلیه مواردی که در بالا ذکر شد برای اپلیکیشن های IOS نیز صادق است . تنها چند تفاوت وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد :

1- اپلیکیشن های IOS قابل ارسال انبوه یا بارگذاری روی سایت های متفرقه نیستند و فقط می بایست از مارکت ( اپ استور و یا سیبچه ) دریافت گردند و امکان انتشار انبوه از طریق دستگاه ها را ندارند. بهتر است برای این نوع برنامه ها لینکشان استفاده گردد.

2- در تبلیغات شهری در مناطقی بیش تر تبلیغ کنید که افراد بیش تری از آیفون و یا دیوایس های اپل استفاده می کنند.

یک دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

تشکر مفید بود

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *